توی این قسمت می‌خوام بهتون آموزش بدم که چجوری برای اولین بار کوادکوپتر رو به پرواز در بیاریم بدون اینکه صدمه‌ای بهش بزنیم، برای هدایت کوادکوپتر به چه نکاتی‌ توجه کنیم و رو چه حرکت‌هایی‌ مهارت‌های لازم روکسب کنیم.

۱. عملکرد ریموت کنترل رو برسی‌ کنید

شروع پرواز با کوادکوپتر باید خیلی‌ به آرومی‌ انجام بگیره. آهسته سرعت حرکت پروانه ها رو افزایش بدید (حدود ۱۰%)  و بعد خیلی‌ آروم دسته‌های تغییر جهت(جوی استیک ها) رو امتحان  کنید، به عنوان مثال دسته رو به چپ یا راست متمایل کنید و ببینید که کوادکوپتر به همون سمت متمایل می‌شه یا نه. توجه داشته باشید که تمام این مدت کوادکوپتر روی زمین هستش و شما همزمان سرعت پروانه هارو روی ۱۰% چرخش نگاه داشتید

۲. کوادکپترتونو بشناسید

به کوادکوپتر‌ها مثل ماشین‌ها فکر کنید، هر مدلشون شتاب و حساسیت منحصر به فرد خودشونو دارن. خوب حالا که جهت هارو امتحان کردید، مطمئن شدید همه‌چیز کار می‌کنه، تو این مرحله حالا فشارو روی پروانه‌ها افزایش بدید ( به اصطلاح یذره گاز بده!) تا کوادکوپتر نزدیک به ۱۰ سانتی متر از زمین بلند شه. حالا که بلند شده همون جهت هارو (چپ، راست، چرخش حول محور ی وغیره…) الان باز دوباره امتحان کنید که تیزو تندی کوادکپتر دستتون بیاد و ببینید چجوری به تغییر جهت‌ها عکس‌العمل نشون میده. اگه کوادکوپترتون پایه‌های بلند فرود بهش متصل هستش بهتره که اونو حدود ۳۰ سنتی متر بالا ببرید تا موقع تغییر جهت به زمین گیر نکنه. اگه یک وقت حس کردید که کنترل کوادکوپتر داره از دستتون خارج می‌شه، خیلی‌ سریع فشار پروانه هارو کم کنید( دستتو از رو گاز ور دار) تا بشینه زمین. بعد دوباره برید با دست بلندش کنید و بصورت صحیح رو زمین بذاریدش واسه اجرای دوباره.

۳.حالا ببریدش بالاتر

بعد از مرحلهٔ ۲ که عکس عمل کوادکپترتونو خوب شناختید، حالا وقت اینه که یذره اونو بالاتر ببرید، حدود ۱ متر بالای سطح زمین. وقتی‌ کوادکوپتر رو به این ارتفاع برسونید، کنترلش کمی‌ راحت تر از مرحلهٔ ۲ می‌شه چون تو این ارتفاع تلاطم جریان هوا کمتره. حالا دوباره تمرین‌های مرحلهٔ ۲ رو یکم دیگه تو این ارتفاع تمرین کنید.

۴. تمرین فرودگاه

تو این مرحله چندتا نقطهٔ رو در اطرافتون به عنوان هدف مشخص کنید، و شروع کنید کوادکپتر رو از یک نقط بلند کنید و روی نقط بعدی فرود بیارید، این کارو انقد تکرار کنید تا دقت پرواز و فرود اوردنتون زیاد شه.

۵.جهت‌های چرخش

تو این قسمت میخواین به تغییر جهت دادن کوادکوپتر عادت کنید. یعنی‌ اینکه اونو درحالی که ثابت رو هواست حول محور ی  از چپ به راست و برعکس بچرخونید. خوب، کوادکوپتر رو از زمین بلند کنید، یکی‌ از پروانه هارو در نظر بگیرید، حالا همنیطوری که کوادکوپتر در هوا معلقه، اون پروانه‌ای که نشون کردید رو به جهت ساعت ۱۰ بچرخونید. حالا دوباره اونو به جهت ساعت‌های دیگه بچرخونید.  این کارو ادامه بدید تا موقعی که حس کردید آماده برای مرحلهٔ بعدی هستید.

۶. دماغهٔ کوادکپتر در پرواز

این یه اصطلاح بین خلبانهاست، منظور از دماغه در پرواز اینه که دماغهٔ کوادکوپتر به سمت شما باشه. این تمرین برای این هستش که مهارتتونو برای حفظ تعادل کوادکپتر در حال پرواز بالا ببرید. این مرحله یذره مشکل تر از مرحله‌های قبل هستش. وقتی‌ میخواین برای اولین بار این تمرینو بکنید، باید دماغهٔ کوادکوپتر رو با دست به سمت خودتون بچرخونید، بعد که آماده پرواز شدید، فشار پروانه هارو با ریموت زیاد کنید تا از زمین بلند شه. توجه داشته باشید که تو این حالت که دماغه بسمت شماست، جهت‌ها هم بر عکس کار می‌کنن، یعنی‌ وقتی‌ دسته رو به سمت راست متمایل کنید کوادکوپتر به سمت چپ میره و برعکس، و اگه دسته رو بسمت عقب متمایل کنید کوادکوپتر به سمت جلو منحرف می‌شه و برعکس. تو این حالت سعی‌ کنید با جهت‌ها به آرومی‌ بازی کنید تا به تغییر جهت‌ها دستتون عادت کنه. باز هم یادآوری می‌کنم که اگه کنترل کوادکوپتر از دستتون خارج شد فشار پروانه هارو سریع پایین بیارید که فرود بیاین و دوباره شروع کنید.

۷. تمرین فرودگاه وقتی‌ دماغه بسمت شماست

این مرحله مشکل‌ترین قسمته، دقیقا همون کاری رو باید بکنید که تو مرحله ۴ میکردید ولی‌ با این فرق که دماغه کوادکوپتر بسمت شما باشه(حالتی که جهتها برعکس عمل می‌کنن).

خوب، تموم شد، پرواز اول با کوادکوپتر زیاد هم پیچیده نیست، اگه مراحل بالا رو خوب یاد بگیرید، به شما می‌شه گفت یه خلبان نیمه حرفه ای.. اول اینو باید بدونید که مراحل بالا هرچی‌ به سمت پایین میاین سخت تر می‌شه تا جایی که امکان داره چند روز یا چند هفته وقتتونو بگیره. پس صبور باشید، و سعی‌ کنید در کل زمانی‌ که پرواز می‌کنید، ۵۰% روی نقاط ضعفتون تمرین کنید، و ۵۰% دیگه رو هرجوری لذت میبرید پرواز کنید که این تمرینا واستون خسته کنند نشه.